۱۳۹۱ دی ۲۰, چهارشنبه

شکر خوری آخوند مزدور:خرافاتی مثل چهارشنبه‌سوری را ریشه‌کن کنید

شکر خوری آخوند مزدور:خرافاتی مثل چهارشنبه‌سوری را ریشه‌کن کنیدarticle picture
 
آخوند کرمانی : این چه رویه‌ غلط و امر خرافاتی خطرناکی است که متاسفانه هنوز هم در کشور باقی مانده است. الحمدلله مجلس که جای انسان‌های متفکر، خردمند و نخبه‌ای است می‌توانید برای ریشه‌کن کردن این معضل اقدام کنید. (مردم به زودی برای ریشه کن کردن شما آخوند های عرب پرست ضد ایرانی اقدام خواهند کرد)

آخوند محمدعلی موحدی کرمانی٬ امام جمعه موقت تهران با حضور در جلسه علنی مجلس آخوندی ، به نمایندگان درس اخلاق داد و از آن‌ها خواست برای ریشه‌کن کردن «خرافاتی» مثل چهارشنبه‌سوری تلاش کنند.

این آخوند مزدور در ادامه خواستار تعیین مجازات قاطع برای برگزار کردن مراسم باستانی چهارشنبه سوری شد و گفت: از مجلس و نمایندگان تقاضا دارم روی این مساله فکری کنید و تصمیمی بگیرید و مجازات قاطعی برای کسانی که وارد این برنامه می‌شوند در نظر بگیرید تا این موضوع ریشه‌کن شود و از بین برود.

به گزارش ایسنا٬ آخوند موحدی‌کرمانی در ابتدای جلسه علنی صبح روز چهارشنبه (۲۰دی) مجلس گفته «در کشور ما بعد از سی و چند سال انقلاب و زنده شدن عقول، ‌برخی خرافات به چشم می‌خورد.»

وی یکی از این «خرافات» را مراسم چهارشنبه‌سوری دانسته و از اینکه مقام‌های جمهوری اسلامی برای ریشه‌کن کردن این مراسم اقدام جدی نمی‌کنند٬ انتقاد کرده است.

بسیاری از روحانیون سال‌هاست تلاش‌ها برای حذف مراسم «چهارشنبه‌سوری» در ایران را آغاز کرده‌اند٬ اما تاکنون موفق به تحقق این هدف خود نشده‌اند.

اسفند ماه سال ۱۳۸۸نیز علی خامنه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص مراسم «چهارشنبه سوری»٬ این مراسم را «مستلزم ضرر و فساد» دانسته و خواستار اجتناب از برگزاری آن شده بود.

ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم نیز «چهارشنبه‌سوری» را حرام دانسته و گفته «این مراسم یک سنت خ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر