۱۳۹۱ دی ۱۶, شنبه

آمریکا وزارت اطلاعات ایران را ستود


خبرگزاری فارس : آمریکا وزارت اطلاعات ایران را ستود


05/01/2013 شنبه
خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران ایران، در بخش اخبار انگلیسی اش مدعی شد که کنگرۀ آمریکا در گزارشی وزارت اطلاعات ایران را به عنوان موفق ترین سرویس های اطلاعاتی منطقه در عملیات ضدتروریستی مورد ستایش قرار داده است.

پنجشنبه گذشته وزارت دفاع آمریکا با همکاری کنگرۀ این کشور گزارشی ۶۴ صفحه ای دربارۀ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد و در آن سرویس های اطلاعاتی این کشور را فعال ترین سرویس های اطلاعاتی در زمینۀ پشتیبانی از گروه ها و شبکه های تروریستی نظیر القاعده، حزب الله لبنان، حماس  و ... معرفی نمود. 

در این گزارش فعالیت های وزارت اطلاعات ایران در آمریکای جنوبی که عمدتاً توسط سپاه قدس و حزب الله لبنان صورت می گیرد نگران کننده و تهدیدی امنیتی علیه دولت آمریکا معرفی شده است. 

وزارت دفاع آمریکا تصریح کرده که سرویس های اطلاعاتی ایران تحت نظارت مستقیم آیت الله خامنه ای عمل می کنند و وزیر اطلاعات ایران همواره از میان روحانیان برگزیده می شود. 

با این حال، به نوشتۀ پنتاگون، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی که بیش از سی هزار عضو دارد در زمینۀ استخدام مأموران خارجی به ویژه از میان شهروندان انگلیسی و یهودیان اسرائیلی فعال است و سعید امامی که تا مقام معاونت وزارت اطلاعات ایران پیش رفت یک ایرانی یهودی زاده بود.

 گزارش وزارت دفاع آمریکا نقش سرویس های اطلاعاتی روسیه را در آموزش صدها تن از اعضای وزارت اطلاعات ایران در سال های ۱۹۹۰ مهم ارزیابی کرده و افزوده است که این همکاری از جانب روسیه به قصد مقابله با نفوذ آمریکا در آسیای مرکزی و جلوگیری از وقوع شورش های قومی و مذهبی در حیاط خلوت روسیه صورت گرفت. 

بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا، خرابکاری، جاسوسی، بمب گذاری و قتل مخالفان سیاسی در داخل و خارج از کشور از شیوه های رایج عملیات سرویس های اطلاعاتی ایران هستند که از طریق برخی انجمن های پشتیبانی از پناهندگان ایرانی در میان مخالفان رژیم ایران در خارج از کشور نفوذ دارند و در پاره ای موارد نیز مخالفان را در خارج از کشور ربوده و به ایران منتقل کرده و به قتل می رسانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر