۱۳۹۲ فروردین ۹, جمعه

هستند کسانی‌ که امروز به من می‌‌گویند باید حکومت نظامی را در نهایت شدت به اجرا در می‌‌آوردم


اونایی که دوستش دارن و دلشون براش تنگ شده لایک
اونایی که عاشقش هستن علاوه بر لایک اشتراک 
مزدورا و ساندیس خورها هم میتونن بر ضدش کامنت بزارن ;)

هستند کسانی‌ که امروز به من می‌‌گویند باید حکومت نظامی را در نهایت شدت به اجرا در می‌‌آوردم.تردیدی نیست با استفاده از وسایلی‌ که در اختیار داشتم می‌‌توانستم نظم را برقرار سازم،ولی‌ به چه قیمتی؟
به من می‌‌گویند بهای برقراری نظم برای کشورم بمراتب کمتر از این هرج و مرج خونینی که اکنون حکمفرماست تمام می‌‌شد.در پاسخ فقط می‌‌توانم بگویم پس از وقوع هر واقعه ایفا نقش به صورت یک پیشگو خیلی‌ آسان است.پادشاه نمی‌‌تواند با ریختن خون هم میهنانش تخت و تاج خویش را نگه دارد.دیکتاتور به چنین چیزی قادر است ،زیرا تحت لوای ایدئولوژی عمل می‌کند و به نظر او به هر قیمتی که ممکن است باید پیروز شد.ولی‌ پادشاه دیکتاتور نیست.میان شاه و مردمانش پیوندی بر قرار است که او نمیتواند زیر پا بگذرد.دیکتاتور چیزی ندارد که به جانشین بسپارد،کشور من در آن موقع چون به سطح میانی‌ از فرهنگ و سنت و کشاورزی و تکنولوژی رسیده بود،اوضاع سیاسی خاصی‌ را در نظر می‌‌گرفتم که پسرم در زنده بودن من تخت و تاج را از من تحویل خواهد گرفت.
کتاب پاسخ به تاریخ
نوشته محمد رضا شاه پهلوی
هستند کسانی‌ که امروز به من می‌‌گویند باید حکومت نظامی را در نهایت شدت به اجرا در می‌‌آوردم.تردیدی نیست با استفاده از وسایلی‌ که در اختیار داشتم می‌‌توانستم نظم را برقرار سازم،ولی‌ به چه قیمتی؟
به من می‌‌گویند بهای برقراری نظم برای کشورم بمراتب کمتر از این هرج و مرج خونینی که اکنون حکمفرماست تمام می‌‌شد.در پاسخ فقط می‌‌توانم بگویم پس از وقوع هر واقعه ایفا نقش به صورت یک پیشگو خیلی‌ آسان است.پادشاه نمی‌‌تواند با ریختن خون هم میهنانش تخت و تاج خویش را نگه دارد.دیکتاتور به چنین چیزی قادر است ،زیرا تحت لوای ایدئولوژی عمل می‌کند و به نظر او به هر قیمتی که ممکن است باید پیروز شد.ولی‌ پادشاه دیکتاتور نیست.میان شاه و مردمانش پیوندی بر قرار است که او نمیتواند زیر پا بگذرد.دیکتاتور چیزی ندارد که به جانشین بسپارد،کشور من در آن موقع چون به سطح میانی‌ از فرهنگ و سنت و کشاورزی و تکنولوژی رسیده بود،اوضاع سیاسی خاصی‌ را در نظر می‌‌گرفتم که پسرم در زنده بودن من تخت و تاج را از من تحویل خواهد گرفت.
کتاب پاسخ به تاریخ
نوشته محمد رضا شاه پهلوی

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر